layout © Alys Syn
Sugeng Riyadin
05:13

Nyimpen jenang nang jero tin,
Arek digowo mareng suro,
Keluputan kulo lahir batin,
Salah silap njalok ngapuro.

Tembok setinggi langit ke tujuh pasti roboh.
Pantes gw mau minta ampun sih. Takut ga nyempet.
Gw selalu aja ga ngejaga omongan. Iya ngga?

Pele/Stesen: Gw omong Indon karena gw half Indon deh. Wkwkwk.

Yang bener,
Raden Anna anak wanita Raden Redzwan

Bas
04:45

"Yang bercinta ni umpama menunggu bas. Kalau kau terlepas bas yang pertama, tunggu dan naik la bas yang kedua. Bas tu berkala...walaupun datangnya kadang-kadang cepat dan selalunya lambat. Bila kau dah tunggu, memang bas akan datang. Sabar aja la. Mungkin bas tu nanti penuh atau laluannya lebih jauh... Kau masih boleh naik, kan? Boleh naik bas yang seterusnya, kan? Tapi kalau bas tak datang juga, kau ada pilihan untuk naik teksi. Mungkin tak semua teksi boleh bawa kau ke tempat yang kau mahu pergi. Tapi kau masih ada pilihan, kan?"

"Dalam bahasa yang lebih mudah dan menggunakan contoh yang lebih klasik, maksud kau...bunga bukan sekuntum dan bintang bukan sebutir aja yang bersinar?"

"Err...ya."
....

"Sampai bila kau nak tunggu dia?"
"Well...aku boleh tunggu dia lagi, bro. Macam tunggu bas...aku mesti sabar, kan?"
"Kalau kau dah terlambat, macam mana tu?"

143...maksudnya I love you
Pingu Toha